torsdag 27 november 2014

Välkommen till Södragård!


Nu är det jul igen, här i vårt hus...

Välkommen hem till mig, Frida på Södragård. Jag är en 38-årig tjej (är man tjej vid 38?..eller "pre-tant?"), har fyra härliga busfrön och driver ett utbildningsföretag inom försäljning. Mitt intresse och min största passion är inredning i den ljusa lantstilen. Målade min första möbel,( kan ni gissa i vilken färg, kanske?) när jag var nio. Sen bar det bara utför;))



...Märkligt vad tiden går! Jag älskar julen, det är höjdpunkten på hela mitt inredningstokiga år. More is more! Man går all-in med allt som hör till den nordiska lantstilen. Mmm, vad roligt det är! Alla sinnen får sitt!



Före

Efter

   Det fina lilla skåpet fann jag på en lokal loppis. Jag prutade vid två tillfällen tills jag fick det för ett ok pris...Till att börja med fick jag avlägsna typ 3000 gamla häftstift, bara det tog sin lilla tid. Skrapade bort fyra lager färg från toppskivan, för jag ville ha den lite shabby och "rå". Just denna möbel målade jag i vanlig halvblank snickerifärg, jag ville ha den lite mer "stryktålig". Annars är det givetvis kalkfärger jag oftast använder, favoriten är Painting The Past, som är mycket dryg och täckande. Men Jeanne DÁrc är ok och Annie Sloan också. Ibland blir det vad man får tag i, när man bor i en liten bonnahåla. Som jag trivs i, ska tilläggas!!!

Här kommer lite blandade bilder från mitt lilla paradis här i världen. Hoppas ni tycker om dem och kanske till och med får lite inspiration;)



Freesior...en favorit som lär återkomma (jag sparade lökarna...den som lever får se...)




 ..Några bilder från sessans rum..
 Frågan är vem som gillar Maileg mest? Jag eller dottern? Hi hi..de är sååå fina, kaninerna och alla ljuvliga tillbehör! Dockskåpet köpte jag från en miniatyrbutik som skulle slå igen, dryga tusen riksdaler men värt varenda krona. Många lektimmar har det blivit med det!

 Älskar hösten och all färgprakten. Då är man glad att man bor som man gör. I oktober börjar jag samla så smått till all vinterdekoration. Kottar, mossa och vackra kvistar...








Nytillskotten i kattfamiljen!
























1 kommentar :

  1. Så fint! Vilket drömställe med underbar natur och möjlighet att använda sin kreativitet till att skapa vackra saker både inne och ute. Vad du är duktig på det Frida!
    Hälsningar
    Marie L

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!