torsdag 25 december 2014

Vi väntar på snön...


En riktigt lugn dag...film, mysig samvaro med familjen och alldeles för mycket gott godis, inkluderat ett par djupdykningar i chokladaskarna. Dessa dagar är de dagar under året som jag kopplar av ordentligt och stänger av min osande tankesmedja. Inte för att man inte kan koppla av när man är kreativ, snarare motsatsen, men jag har ju ALLTID fjorton idéer på kö...det är en av mina stora utmaningar i livet att lära mig att "bara vara". Jag är inte så bra på det! Men jag lär mig. Jag såg nyligen några underbara rader som fastnade:

Medan vi är upptagna med att lära våra barn vad livet handlar om

Lär våra barn oss vad livet handlar om


...ungefär...



 Vår alldeles egen tomte som är så fin. Varje jul rullar han ut sin vackra, handskrivna rulle och läser i den, hur barnen skött sig, hur det går i skolan och på dagis. Han vet om barnen har hjälpt till hemma och vad de kan bättra sig på. Men det är mestadels beröm innan han beslutar om de ska få en klapp ur säcken!


-Åh, de där lyktorna lyser väl fint, sa jag till min man på julaftonskvällen. Inom fem minuter pangade det till och den ene sprack i toppen av glaset. Så nu blir det till att leta upp likadana. Men jag ska säga att dessa har hängt med i många år och även ett varv i trädgården där de hängde i en uppstammad hägg i 3 år! Så jag ska inte klaga...















En pysselhörna i sovrummet...

Förvaringen till mina stickor har jag gjort med decoupage och en gammal korkbit till lock. Jag sparar alltid bra askar, rör, burkar och annat jag kan använda till bra förvaring.


En påse antika pepparkaksformar fick jag gratis på loppis på Öland i somras. 

Målade fruktskal -snart säger väl min man: -Finns det NÅGOT du inte målat över/målat om här hemma?!?





I år hittade jag äntligen ett par riktigt fina skridskor att hänga upp i entrén.




Middagsdagboken har fått en "makeover", likaså bokasken. Bibeln var min morfars.
Älskar Elsa Beskows vackra månadsbilder.
 De fina emaljformarna är kuriosafynd. Jag har inte provat att baka i dem än, men hur som helst är de så fina att jag visste direkt att jag alltid kommer att tycka om dem!

Sockerkakan fick flytta ut...


Nu väntar vi bara på att snön ska dala så att barnen kan springa ut i allt det vita! Det blir så härligt ljust. Vi har -8 grader, så vem vet, imorgon kanske det är alldeles vitt och härligt...

NattiNatti

//Frida

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!