lördag 21 februari 2015

Dagens lilla fynd...



Dagens fynd var denna underbara antika våg, tung som bly...den stod bortglömd i dammigt fönster hos antikhandlaren -jag högg den direkt.





 ...lite tokig i antika lådor av alla de slag...det blev en snygg sockerlåda inköpt att ha kokböcker i oxå.



Min inspirationshylla, om idéerna skulle tryta...


 Nästa projekt; upp med de nya, fina gårdsskyltarna i emalj...min gubbe får klättra på stegen för det fixar inte jag längre! Jag har tänkt skaffa skyltarna i flera år, men annat har varit prioriterat. Tavelcollaget är inte riktigt färdigt än...och nu har jag blivit sugen på att måla i olja igen för första gången på flera år. Det blir jag bara om jag har ro i själen, då kommer den lusten fram!


Älskar nya, semiantika skärmväggen i vårt stora loftrum, i härligt pärlgrå nyans och med mjukt, randigt linnetyg mot allt det vita. Rummet är så stort att jag har velat bryta av det i smärre vrår. Vi bor på 350 m2 men rummen är löjligt stora och vi lät de fyra barnen få varsitt redan från början. Så nu har vi en liten kombo av sovrum, bibliotek och tevehörna i vårt rum. Lofttrappan är sååå rustik i gammalt timmer men man ska inte gå i den om man inte har suicida tendenser;)


Myshörnan under trappen,  Vägghyllan har jag gjort och sekretären har jag renoverat i olika nyanser (dock inte femtio, hi hi) av "Painting the Past" Eggshell, en färg som är överlägsen alla andra kalkfärger till möbler, enligt min smak. Järnstolen är hemsläpad från Selma&Matilda i Sävsjö, gillar, gillar, gillar så mycket! Fönsterramen har jag målat och shabbat till lite. Byter motiv efter lust och årstid. Gillar att ha saker som följer årstiden just i entrén, det blir så välkomnande. Men just nu finns liksom ingen årstid, vi är mittemellan och det är så trist ute. Därför står här ett stort ris, fullt utslaget med de mest ljusgröna blad, och trotsar blaskvädret utanför.

Ha en härlig kväll/kram Frida

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!