fredag 24 april 2015

Älskade vintage...



Stol, en femtilapp, slipad och ommålad, sitsen är målad med Vintage Paint... Galen i gamla mjölkpallar, de ska vara vita tycker jag, så såna återfinns lite varstans i hela huset. Man kan ha dem till så mycket;)


Antika pottskåp och kommoder är jag så svag för, de är så underbart charmiga!



 Gjorde en liten "badkarsbetjänt" av diverse saker som
inte kommit till nytta...



Skänken är mycket gammal och stoltserar i köket. Rymmer hur mycket som helst!


Älskar antika vågar!!! 





I barnens rum får det vara lite färgglatt, och det är klart att de ska få bestämma hur de vill ha det.

Men än så länge protesterar de inte emot att jag tar in lite tidsenliga detaljer som "hör till huset".

Antika detaljer i barnens rum är ju så charmerande!!!!




 Katten Vilda är en parentes här, inte vintage, hon föddes för ett år sen så hon är ganska ny:)


Har börjat samla mer på antikt och inte bara loppisföremål. Älskar den här bobinrullehållaren, undrar hur många händer som gjort den så sliten? Det är charmen med vintage inredning tycker jag, det ger oss rötter att relatera till (och den speciella stillheten)...ändå kan man vara galet nytänkande!



Gamla sockerlådor och industrilådor i metall är min favoritförvaring!




Härliga allmogeskåpet väger sisådär 300 kilo (känns det som)...! Har renoverat det men lät spegeldekoren vara, den är så vacker som den är. Antika linnevaror och mjölsäckar kan man väl inte få för många av?!?


Projektet är inte färdigt än, men jag håller på att bygga ett planteringsbord enbart av spillvirke.


Anno 1818, men det har legat hus här mycket längre. Husspökena är snälla men stänger och öppnar dörrar bland annat;)


 Rostiga taggtrådsrullar kan man ha mycket kul med!


Del från traktorunderrede som jag hittade i skogen fick bli piedestal i rabatten.




Madonnan bor i ett gammalt slitet miniväxthus.


                              Kloka katten Hjärtat och jag önskar er en solig och "vårlig" helg! 

Kramar//LantFrida


2 kommentarer :

  1. Hej!
    Så härlig blogg du har ;)....första ggn jag tittar in här....du har mycket fina saker, helt i min smak ;)
    Hit återkommer jag nog...
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Hej, vad gullig du är! Tack så mycket, bloggar du också? Då ska jag kolla in House and G...ha en mysig kväll! Kram//Frida

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!