måndag 18 maj 2015

Krispigt och knaprigt...


Å, jag bara älskar rabarber! Saften görs på min farmors recept och rabarberpaj är bara så ljuvligt, med glass och grädde till! Jag har potatismjöl och sirap i min pajdeg och bakar alltid bara på äkta smör! 


...men ikväll blir det bara kräm!


Något annat krispigt som jag gillar är alla vackra tulpaner som slår ut nu, i sällskap av allt grönt på som är på väg upp i rabatterna. Jag älskar den djupt hallonröda färgen, gärna i kombination med lime och gräddvitt! Pelargonen "Appleblossom" tycker jag är helt ljuvlig, jag har flera på tillväxt...


Min favorit-tulpan just nu! Är den inte fantastisk?



 Små stenpartiväxter kan ju också vara nog så söta trots sin lilla blygsamma storlek!

Kvällsbak, barnen är sugna på något knaprigt och undrar hela tiden när det är färdigt. Det är bara det att deras mamma är inte så måttfull av sig utan bakar sisådär 8-10 plåtar; ska det va så ska det va...sen mumsar vi på ljumna kakor och kall mjölk tillsammans. Måltiderna är jag rädd om, nu för tiden är alla iväg på olika aktiviteter och det är mysigt om man kan äta tillsammans!


 Godkväll från mig...


...med en bild från min trädgård -mitt lilla paradis här i världen! 

Kramar//LantFrida

2 kommentarer :

  1. Så härliga bilder!!!! =) och nu blev
    jag både sugen på rabarberkräm och ljumna kakor...
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Mums för rabarbers kräm ;))...och bilderna var fina ;))
    Önskar dej en fin helg nu!
    Kram bia

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!