fredag 19 juni 2015

Midsommarblomster inga, lupiner många

                   
Glad midsommar, hoppas ni har finare väder hos er....här har regnet hotat oss hela dagen och vi sprang trotsiga ut i trädgården efter sillmiddagen och knåpade ihop en liten midsommarstång... 

 En supersöt jordgubb-kruka som jag inte kunde motstå...
i väntan på att våra egna jordgubbar ska bli klara för skörd... Igår var jag ganska pigg trots att jag har en jobbig sjukdom. Jag lyckades prestera lite i köket för första gången på några veckor. Många liter rabarbersaft till barna, två rabarberpajer och ett hundratal kardemummakakor bidde det!


Jag målade om och pimpade min midsommarstång i färger jag blir glad av!
Duken kommer från en släkting, så rart med handgjorda broderier!




Här ligger lilla men stora kattfröken Skimra med sin jäsande mage. Undrar hur många kattungar vi får och hur de kommer att se ut!


Inga riktiga hortensior...men i höst ska jag försöka att göra en stor, vacker krans med torkade sådana. Maffigt i inredningen och man vill ju helst ha äkta vara! Den här är dock så fin så länge tycker jag...



  Pysselhörnan har fått en somrig make-over, i äppelgrönt. Jag älskar att vara här och ännu roligare är det när något av barnen vill vara med...





Vår snälla granne Anita kom förbi med en läcker Toscakaka, vilken gullig omtanke! Kram till dig Anita!


Min lilla älskling och jag i samma Greengateklänningar, det har jag drömt om. Ett porträtt bara på henne och mig uppflugna på stenen. Men det får bli omtagning för ett bättre kort en annan dag.


                                Söta gumsan i sin engelska järnsäng, sitter och "paddar" lite...


 Mysiga vänner på besök, som förgyllde vår midsommar!


        Sötnosarna hugger in...


 ...jodå, det blev en liten midsommarstång, som vi alla hjälptes åt att klä. Många blommor har ännu ej slagit ut sin prakt och syrenerna har blommat över, så vi fick taga vad vi hade...Homemade! Presenteras av världens goaste (och snyggaste!) kille..han är fem år och har deklarerat att han ska vara singel...ett tag, innan han gifter sig, men han har redan pussats på dagis. Det var inte så lätt att hitta blommor till midsommarstången, det fick bli lupiner istället för midsommarblomster. Och en fin blomma i presentkorg, så sött, fick jag av min vän Linda. Sådant blir man ju så glad av!


Färg-rysning!!!!!!!!!!!!! Riktig Geranium-doft på dessa!


Min lille grodprins börjar nu bli inbäddad i härlig grönska...

 På återseende i trädgården, 

Kramar//LantFrida

2 kommentarer :

  1. Åhh så fina bilder !!....och så jättefin bild på dej och din fina älskling :)))
    Hoppas midsommar helgen varit fin....det har det varit här...soligt och varmt har vi haft;)))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Tack söta du, detsamma till dig! Men vi har haft det ganska kyligt...hoppas att det vänder snart igen. Ha en fin vecka! Kramar/Frida

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!