torsdag 15 oktober 2015

En oktober-svängom...


...Hej, nu var det allt ett tag sedan. Insåg just att halva oktober sprungit förbi!
Men jag har skuttat omkring lite med kameran, allt, trots att jag på senaste tiden har mått väldigt dåligt på grund av min sjukdom. Och nu satt det i själen denna gång...


Ett varmt höststilleben med torkad syrénhortensia och loppis-fågel!


Varför sätter vi upp textilier i fönstren till hösten. när vi så väl behöver allt ljus vi kan få? Jag satsar på kuddar, filtar och skinn istället för tunga gardiner i fönstren i år!


Håller på att inreda "nya" sovrummet...det börjar ta form...sakta går det, men ändå framåt. Är lite rottingförälskad just nu och älskar mina rosor av järn.


Med en spegel bakom lyktan blir ljuseffekten fin!


Delar av min höstentré. Tro mig om ni vill, men detta är den första gången jag har fotoredigerat på bloggen, ökat på lite skärpa eller färgmättnad och slängt in en liten kråka som visar att bilden är min!


 ...och andra sidan...




En liten uppfattning om hur stora träd vi har på gården!







Det finns några rostiga änglar här och där i min trädgård!


Projekt:dammbygge. Kan inte gräva för plantering längre på grund av smärtor, så jag har mest suttit och planterat i vallen, ja det såg nog dumt ut men alla sätt är bra utom de dåliga! Nu har drömmen slagit in, jag har alltid velat få in vatten i trädgården, den blir inte "hel" annars! Återstår till våren att rensa noggrant och slänga i en pump och näckrosor!



Å porslinsblommorna blommar som tokiga så den söta doften svävar i luften! På nära håll kan man verkligen förstå varifrån blomman fått sitt namn. Har jag nämnt att de är jättelätta att föröka? Jag kommer aldrig mer att köpa en, och denna växt som är en av mina favoriter, har jag i hela huset nu.


Äntligen fick jag upp vintage-plafonden i taket. Men vad är det som säger att det måste hänga en lampa från den???


En av flera målningar på G.


En samling vackra ting i en bur av järn, mmmmm.....


Stor kram från mig!!!//Frida"Lantfrida"Hammarsten


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!