fredag 20 november 2015

Myspys i kalla November...


God morgon mina inredningsvänner!


...pysslar runt i "finrummet", brukar duka långbordet där...


...har hunnit med en del klappar, jag köper det mesta över nätet. Varför stå och köa i vinterkläder?


French country style in my atelier;)


Den här kronan är ny för i år och jag gillar att den är stilren mot den finmejslade dekoren!!!


Ängeln fick flytta in och även ett färgdopp. Vill inte att hon förfryser betongtårna i vinter...






Lite pyssel och knåp:)


Vinter i sovrummet oxå!


 ...Funderar på vart min kära lilla grenljusstake och den breda kalenderstaken ska få plats någonstans...


Tvättstugepiff...det gillar jag! Lite trivsamhet i vardagen! Gör det med jämna mellanrum, piffar tvättstuga och badrum så det känns lite roligare att hålla rent.




Hängde ett stjärnfall bakom ängeln för lite extra blickfång. Linneduken får hänga ner i en härligt doftande och skrynklig hög...det gillar jag...inte för prydligt och stramt.


Målat krukan, fixat skylten och plockat lärken. Duken är ett loppisfynd.



Mjukt dagsljus när man tar foton utan blixt medan ljuset medger det, en kort stund.




Passar på att tacka er som tittat in här för all positiv energi ni ger mig...Har fått så mycket värme, ibland från människor jag aldrig mött...ni som ger den vet vilka ni är...


Skrev skylten förra året och har väl ändrat mig fram och tillbaka ett par gånger;)*ASG*


Tyckte gamla läderkängan kunde tjänstgöra som kruka


Detta är en äkta kotavla...och som ni ser hette kossan Frida. Jo, man tackar!!!! Och vad är oddsen att jag skulle välja just den?





Idag åkte hyllan upp, tyckte det blev så bra....men hem kom maken och slog skallen i den tre gånger på raken och sa att den måste ner...och jag som var så nöjd! Vi ger det en vecka...


Knådat i cernitlera. Döm mig icke, det är min första krubba.



Ha det gott alla fina, så ses vi!//Kramar LantFrida

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!